کد محصول: 61

مجسمه شیک و ساده

مجسمه برنجی گاو کوچک اهلی

انتخابی همه پسند و جذاب برای میزکار

مجسمه برنجی گاو کوچک اهلی

مجسمه گاو  مانند سایر نماد های کهن و اسرار  آمیز جهان معنا و مفهوم اسرارآمیزی نیز داشته است در دوران حکومت هخامنشیان مجسمه گاو در زندگی روزمره انسان ها نقش آیینی داشته است گاو نر در نوشته های اساطیری و حماسی فرهنگ ایرانی به شخصیتهای مختلفی نسبت داده شده است. گاو از گذشته به سبب نقش زیادی که در معیشت انسان داشته اعم از شخم زدن، شیر دهی، استفاده از گوشت و پوستش نمادهای مشترکی در فرهنگ های مختلف مانند قدرت، باروری و حاصلخیزی داشته است، پرستش گاو نر از جمله مناسکی  بوده که در مصر، خاورمیانه باستان و هندوستان رایج بوده است، گاو نر نماد حفاظت و نگهبانی تندیس‌ های قدیمی را داشته که نمونه آن در دروازه شرقی تخت جمشید قابل مشاهده  است. در تخت جمشید ، گاو و شیر به عنوان نماد ماه و خورشید (تابستان و زمستان ) نقش شده است و پیروزی شیر بر گاو نمادی از پایان زمستان است.شاخ گاو نیز به دلیل شباهت با هلال ماه همواره نمادی از ماه بود و در اساطیر ایران ماه همواره نشانی از زندگی و آغاز حیات بوده است.

مجسمه گاو افزون بر زیبایی ظاهری از نوید دهنده معنای فلسفی پنهان شده در پشت آن است متولدین ماه اردیبهشت میتوانند با تهیه مجسمه گاو نماد ماه تولد خود را به نمایش بگذارند این مجسمه میتواند فضای گرم و دلنشینی را در محیط ایجاد کند  .

با تمام این اوصافی که در مورد این جاندار اهلی مطرح شد و به تاریخ و سمبل شناسی این حیوان در اسطوره ها و تمدن های ایران و سایر کشورها پرداخت شد. تنسو تولید کننده محصولات برنجی، با معرفی مجسمه گاو کوچک اهلی یک وسیله دکوری بسیار زیبا را برای قرار گرفتن در خانه های شما معرفی می کند.این مجسمه که از جنس برنج تهیه شده درعین سادگی یادآور تمام ویژگی ها و گفته هایی است که در بالا برای یک گاو به آن اشاره شد. جنس مجسمه گاو برنجی است که میتوانید به راحتی با استفاده از دستمال نمناک ان را تمیز کنیم.

برچسب ها

ارسال نظر